Fordelen ved en skole uten vegger

er at innholdet og fagene, kan tilbys der folk bor. Fra jeg holdt det første SELVutviklingskurset “energi og bevisthet” ( som da het healing-I) i 1983 i Halifax på østkysten av Canada til idag, har kurset vært holdt over store deler av Norge. I tillegg har kurset og deler av kurset blitt holdt i Sverige, New Zealand, Sør Afrika og USA. Jeg skal innrømme at det hadde vært fint med en egen skolebygning. For et fysisk møtested har også mange fordeler. Likevel vet jeg at fleksibiliteten nettopp har gjort at ILIANA-modellen nå er kjent i mange miljøer. I oktober skal jeg holde kurset i Finneidfjord i Nordland – og pr. i dag er det 23 påmeldte og flere skal det bli. Mange av disse hadde ikke hatt anleding til å reise bort en helg til Oslo. I løpet av høsten tilbys det kurs i Kåfjord, Tromsø, Odda, Oslo, Värmlandsnes i Sverige og i Finneidfjord. Ville vi nådd like mange med en skole i Oslo? Denne modellen krever at vi har lærere som liker å reise og kan være nye steder. Jeg liker det. På reise får jeg tenkt gode tanker. Jeg liker rett og slett kombinasjonen fysisk bevegelse og tenkning. Jeg har oppdaget på mine morgenturer at ideene kommer så raskt at jeg må bruke min iPhone som opptager for å fange dem. Så jeg liker tanken med en skole uten vegger og de muligheter det gir!

Skriv en kommentar

 

 

 

Du kan bruke disse HTML etikettene (tags)

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>