Ut i verden!

Jeg har lenge ønsket å komme meg videre ut i verden med ILIANA modellen. For flere år siden hadde jeg en meditasjon hvor jeg så noe som lignet på Soria Moria i det fjerne. Det var en glitrende konstruksjon i et vakkert gullskimrende lys, langt over havet, i horisonten mot Nord-Amerika.
Jeg har bodd i USA og Kanada i perioder. i USA fra jeg var 4 til 6 år og fra jeg var 14 til 15 i tillegg til flere reiser i voksen alder. Jeg lærte å skrive og lese på engelsk før jeg lærte det på norsk.   Jeg føler meg hjemme. Kanskje mer i Kanada, med sine lange tilknytning til Europa. Kanadiere virker mindre selvsentrerte, og de fleste er opptatt av å vise at ikke er fra USA. Men USA og amerikanere generellt er likevel mitt hjerte nært og amerikanere irriterer meg mindre enn det mange norske uttrykker at de føler i møte med dem. Jeg har likevel “ventet” på det riktige tidspunktet. For hva skal til for å få ILIANA-modellens budskap fram?

Innen markedsføring snakker man om 4 faktorer. Men min mor har lagt til en 5. faktor som hun kaller tidsånden. Kanskje er det det jeg kaller timing?

Det første er budskapet
Det andre er målgruppen
Det andre er mediet man velger
Det tredje er budbringeren
Det fjerde er altså tidsånden

1. Ca. 30 års arbeid har gitt meg et budskap jeg kan stå inne for. Problemet er kanskje at jeg ennå ikke har fått skrevet nok. SELF-serien har foreløpig bare en utgivelse, selv om flere ligger å vaker i mer eller mindre ferdige former.

2. Målgruppen er vanskelig å definere. For egentlig ønsker jeg å nå alle. Tilbakemeldingene fra leserene av Den store CHAKRABOKA forteller at den oppleves både enkel og dyp. Så kanskje det er mulig? Likevel må jeg velge målgrupper som allerede er interessert i noe av det jeg driver med. Her er det mengder av nettsamfunn hvor jeg kan koble meg til.

3. Mediet jeg har valgt er en bok, men for å komme gjennom lydmuren må flere media benyttes. Jeg har   laget www.thechakrabook.com og laget en side på FB. Det kan bli Video og Audio etter hvert. Her er det bare å velge og vrake!

4. Budbringeren må være troverdig. Katrine Adair i Medialøven kurser enkeltmennesker og bedrifter i å møte media. Hun snakker om tre roller som media ofte setter personer i. Hun kaller rollene offeret, helten og skurken. Mange skriver bøker fra “offersynsvinklen”, hvor egne sykehistorier eller andre erfaringer er basis. Mange politiske bøker skrives om “helter” som angriper “skurkete systemer”. Jeg vet hvor jeg helst vil plassere meg. “Eksperten” er også en kategori Katrine snakker om. Jeg skal se om jeg kan benytte denne kategorien på en positiv måte. For jeg ønsker å gi videre metoder og verktøy som andre kan bruke i sitt liv.

5. Men er tidsånden der? Allerede har www.thechakrabook.com kommet på en bra statistikk etter Alexa tellingen. Det kan være fordi mange søker ordet chakra. Det kan også være at tiden er der? For tidsånden viser seg etter hvert. Det er bare å kaste seg utpå!

Skriv en kommentar

 

 

 

Du kan bruke disse HTML etikettene (tags)

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>